Liebe zur Weisheit / Love of Wisdom @ Deutsche Bank KunstHalle

The Deutsche Guggenheim, an outpost of the Solomon R. Guggenheim Museum in the headquarters of Deutsche Bank in Berlin, was closed after 15 years at the end of 2012. In spring 2013, the Deutsche Bank will open its own exhibition gallery, the Deutsche Bank KunstHalle in Berlin. The program starts with the special event “Macht Kunst - Make Art”. Everyone has the opportunity to submit a work for an exhibition. The hanging of the show is carried out by the guest curator René Block. The exhibition will begin at April 8, 2013 at noon and the diversity of the Berlin art scene will be on display for 24 hours. Photowords has submitted the work "Liebe zur Weisheit / Love of Wisdom". The ironic photo provides a visual comment on the superficial and limited love of wisdom in Germany.

Knowledge should be useful and usable not only in the economy but also at universities. A comprehensive education has become rare nowadays. Nevertheless, an attempt was made to remember the ancient ideal of the love of wisdom in provincial northern Germany. In 2011, a newly opened restaurant was called "Philosophie" ("Philosophy"). Together with the stylish interior, the name of the restaurant should be promotionally successful. But the restaurant closed down after a short time. Perhaps the provincial façade was too unsophisticated for the name of a high science. The aesthetic of the black and white picture is inspired by the photos of Bernd and Hilla Becher.

 

 

Die Deutsche Guggenheim, eine Dependance des Solomon R. Guggenheim Museums in der Repräsentanz der Deutschen Bank in Berlin, wurde nach 15 Jahren Ende 2012 geschlossen. Im Frühling 2013 eröffnet die Deutsche Bank in Berlin ihre eigene Ausstellungsgalerie, die Deutsche Bank KunstHalle. Das Programm beginnt mit der besonderen Kunstaktion "Macht Kunst". Jeder hatte die Möglichkeit, ein Werk für eine 24-Stunden-Ausstellung einzureichen, die von René Block kuratiert wird. Die Ausstellung beginnt am 8. April 2013 um 12 Uhr. Photowords ist mit "Liebe zur Weisheit" dabei. Die Fotografie stellt einen ironischen Kommentar auf die oberflächliche Bildungsbeflissenheit in Deutschland dar.

 

Wissen muss heute nicht nur in der Wirtschaft, sondern auch an den Universitäten nützlich und verwertbar sein; umfassende Bildung wird so selten. Trotzdem versucht man selbst in der norddeutschen Provinz an das alte Ideal der Liebe zur Weisheit zu erinnern. So wurde 2011 ein neu eröffnetes Restaurant „Philosophie“ genannt.

Der Name sollte wohl genauso werbewirksam wie die elegante Inneneinrichtung sein. Die Gaststätte schloss jedoch bald wieder. Vielleicht war die provinzielle Hausfassade doch zu bieder für die Bezeichnung mit einer hohen Wissenschaft. Die sachliche Ästhetik der Schwarz-Weiß-Aufnahme „Liebe zur Weisheit“ ist von der Fotokunst von Bernd und Hilla Becher inspiriert.

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